מסועים לתעשיית המזון

מסועים נמצאים בשימוש נרחב בכל סוגי התעשיות. מסועים הם חלק בלתי נפרד מקו הייצור הם משמשים על מנת להזין את קו הייצור בחומרי גלם; לשנע את הרכיבים בין התחנות השונות של קו הייצור ועד לנקודת האריזה וגם לשנע מוצרים מוגמרים. ללא המסועים אין משמעות רבה ליכולות המתקדמות של המכונות – ללא מסועים יש צורך בכוח אדם לצורך שינוע חומרי הגלם לאורך קו הייצור; הדבר אינו יעיל, יקר מאוד ואף עשוי להיות מסוכן. אוטומציה היא שם המשחק בתעשייה וללא מסועים לתעשיית המזון אין אוטומציה מלאה ואין שום יעילות.

תעשיית המזון עושה שימוש נרחב במסועים. לא ניתן לאפיין את סוגי המסועים לתעשיית המזון מהסיבה הפשוטה שבתעשייה זו ניתן למצוא שילובים של כל סוגי המסועים הקיימים. תעשיית המזון עושה שימוש במגוון גדול של חומרי גלם, תהליכי ייצור, אמצעי אחסון ומארזים שונים ולכן מסועים לתעשיית המזון יכולים להיות מכל סוג – מסועי מעלית, מסועי גלאי מתכות, מסועי סרט ואחרים.

מסועים לתעשיית המזון – התאמה לתהליך הייצור

כל פס ייצור הוא שונה וייחודי; הוא עושה שימוש במכונות מסוגים שונים, שלבי ייצור שוני, עומס עבודה שונה ותנאים סביבתיים שונים. מסיבה זו מסועים הם אינם מוצר מדף בעל מאפיינים סטנדרטיים. לכל פס ייצור יש לתכנן ולייצר מסוע מיוחד המתאים לצרכים של פס הייצור. לצורך הדוגמה יש לקחת בחשבון את סוג החומרים המונעים; מהירות המכונות; הטמפרטורה של החומרים המונעים; המרחק בין המכונות; עומס העבודה ועוד.

מסועים לתעשיית המזון – דרישות מיוחדות

כאמור, לכל מפעל ופס ייצור ישנן דרישות מיוחדות לפיהם מתכננים עבורו את המסועים. אך כאשר אנו מדברים על מסועים לתעשיית המזון ישנן גם דרישות מיוחדות מאפיינות אשר הן בדרך כלל נכונות לכל מפעל בתעשיית המזון וכמעט לכל שלב בתהליכי הייצור. מכיוון שמדובר במזון יש צורך בהיגיינה וסטריליות של קו הייצור על מנת לא לזהם את מוצרי המזון. כאשר מתכננים מסועים לתעשיית המזון יש לקחת בחשבון את הצרכים ההיגייניים והסטריליים של התעשייה ולפיהם לתכנן את המסועים, זה לא המקרה כאשר מובילים חומרים כמו פחם או חול בתעשיות אחרות. במסועים לתעשיית המזון יש לבחור את העיצוב ואת החומרים אשר יבטיחו סביבה סטרילית כאשר זה נדרש.

מסועים לתעשיית המזון זה סלעית

אם אתם נזקקים למסועים לתעשיית המזון, סלעית תעשיות היא הכתובת בשבילכם. לנו יש ניסיון בייצור מסועים מכל הסוגים ואנו מעניקים שירותים בתחום לתעשיית המזון כבר משנת 1983. אנו מסוגלים לתכנן ולייצר את כל סוגי המסועים על מנת לייעל כל קו ייצור. פנו אלנו ונשמח להציע לכם את הפתרונות ההנדסיים המתקדמים שלנו.